Algemene voorwaarden Pension
Algemene voorwaarden Het Kattenhuis (kattenpension)
-
Reservering
- Een reservering (overeenkomst) kan gemaakt worden door middel van het reserveringsformulier op www.hetkattenhuis.nl. Mocht dit niet mogelijk zijn dan dient er contact opgenomen te worden.
- Een reservering is pas geldend wanneer de klant een schriftelijke bevestiging heeft ontvangen en akkoord is gegaan met onze algemene voorwaarden.
-
Betaling
- De op de prijslijst vermelde kosten gelden per nacht per gastdier, tenzij schriftelijk anders overeengekomen is. Inbegrepen zijn de kosten voor verzorging, voeding, huisvesting van het gastdier en verschuldigde BTW.
- De klant ontvangt op basis van de overeengekomen reservering een factuur. Deze factuur dient binnen 14 dagen voldaan te worden. Reserveert de klant binnen 2 weken voor aanvang van de overeengekomen begindatum dan dient de factuur uiterlijk bij brengen voldaan te worden. In het pension kan betaald worden per pin of contant.
- In geval van niet tijdige algehele betaling is Het Kattenhuis gerechtigd om alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten aan de klant in rekening te brengen.
- Bij vervroegd ophalen van het gastdier vind er geen restitutie plaats.
- Word het gastdier later opgehaald dan de afgesproken einddatum dan is de klant deze resterende verblijfskosten aan het pension verschuldigd.
-
Verzorging en ziekte
- Het gastdier dient tenminste 3 weken voor aanvang van het verblijf te zijn ingeënt tegen kattenziekte en niesziekte. De inenting dient geldig te zijn gedurende het gehele verblijf bij Het Kattenhuis.
Kattenziekte maximaal 3 jaar geldig. Niesziekte maximaal 1 jaar geldig.
Deze inenting geeft geen 100 % garantie dat uw kat dit niet zal krijgen. De kat zal door de inenting wel minder ziek zijn en Het Kattenhuis neemt maatregelen om dit zoveel mogelijk te voorkomen.
- Katten tot één jaar oud dienen een boostervaccinatie te hebben gehad. 2 keer de inenting tegen kattenziekte en niesziekte met een interval van 3-4 weken. De laatste enting mag niet jonger zijn dan 3 weken.
- Was de laatste enting meer dan 1 jaar verlopen dan dient er opnieuw geënt te worden met een booster. 2 keer een enting tegen niesziekte met een interval van 3-4 weken. De enting tegen kattenziekte voldoet met 1 enting opnieuw. De laatste enting mag niet jonger zijn dan 3 weken voor aanvang van het verblijf.
- Wanneer er geen inentingsgeschiedenis bekend is van het gastdier dient deze een booster te hebben gehad. 2 keer een enting tegen kattenziekte met een interval van 3-4 weken. De enting tegen kattenziekte volstaat met 1 enting opnieuw. De laatste inenting moet minimaal 3 weken oud zijn bij aanvang van het verblijf.
- Een titerbepaling waaruit blijkt dat het gastdier over voldoende antistoffen beschikt is toegestaan.
Wanneer uw kat in verband met een te lage titer uitslag toch een inenting heeft gekregen dient er na 3 weken een controle titer uitgevoerd te zijn om te zien of de inenting is aangeslagen.
- Het Kattenhuis is gerechtigd de toegang te weigeren voor het gastdier, wanneer deze niet (goed) ingeënt is. Ook wanneer de klant geen geldig inentingsbewijs kunt overhandigen, kan het gastdier niet worden opgenomen.
Het inentingsboekje word tijdelijk in bewaring gehouden zolang het gastdier in het pension verblijft.
- Ongecastreerde katers ouder dan 6 maanden kunnen niet worden opgenomen in het pension. Katten die chemisch gecastreerd zijn worden niet aangenomen.
- Het Kattenhuis stelt hoogwaardige voeding beschikbaar. Krijgt de kat dieetvoeding of als de klant liever eigen voeding wil laten geven aan het gastdier dan dient de klant hier zelf zorg voor te dragen. In dit geval wordt het tarief per nacht niet aangepast.
- Eigen meegenomen voeding dient in originele verpakking meegegeven te worden met eventuele aanwijzingen van hoeveelheid voer per dag.
- De klant neemt medicatie mee in originele verpakking met gebruiksaanwijzing, naam klant en naam gastdier. Wanneer medicatie voorzien is van een sticker van de dierenarts die niet overeenkomt met het gastdier, klant of hoeveelheid zal hier door het pension eerst navraag over worden gedaan bij de dierenarts van de klant.
- Katten met diabetes kan Het Kattenhuis helaas niet opnemen.
- Zieke dieren met een besmettelijke ziekte en/of aandoening worden niet aangenomen. Volgens de wet mag een dierenpension alleen gezonde dieren aannemen. Bij twijfel hierover kan het zijn dat uw dier niet aangenomen word.
- De klant is verplicht bijzonderheden aan te geven bij het pension. O.a. niezen, hoesten, braken, diarree, dieetvoeding, medicatie etc.
- De klant dient zelf zorg te dragen voor ontvlooiing en ontworming voorafgaand aan het pensionverblijf. Mochten wij vlooien aantreffen en/of wormen in de ontlasting zien dan zal Het Kattenhuis de nodige vlooien- en ontwormingsmiddelen toedienen. De kosten hiervan zijn bekend in de tarievenlijst en zullen worden doorberekend aan de klant.
-
Annuleringsregeling
- Annulering tot 2 maanden voor aanvang van de overeenkomst : € 25,- administratiekosten
- Annulering tot 1 maand voor aanvang van de overeenkomst: 50 % van de totale rekening
- Annulering tot 2 weken voor aanvang van de overeenkomst: 75 % van de totale rekening
- Annulering binnen 2 weken voor aanvang van de overeenkomst of niet komen opdagen: 100 % van de totale rekening
Annuleren kan alleen schriftelijk of via elektronische weg. Een annulering is pas definitief wanneer u van ons een bevestiging heeft ontvangen.
Uitzondering op deze annuleringsregeling:
Komt het gastdier te overlijden voor het ingaan van de overeenkomst dan dient de klant dit binnen 2 weken aan Het Kattenhuis door te geven samen met een verklaring van de Dierenarts.
Zijn deze 2 weken verlopen dan kan de klant geen aanspraak meer maken op vrijstelling van kosten en zal Het Kattenhuis bovenstaande annuleringsregeling aanhouden.
Annuleringsverzekering:
De klant kan ervoor kiezen een annuleringsverzekering af te sluiten om te voorkomen dat hoge kosten gerekend worden bij annulering.
De annuleringsverzekering bedraagt 10% van de totale verblijfskosten.
Met een annuleringsverzekering betaald de klant aan Het Kattenhuis €25,00
administratiekosten + de kosten van de annuleringsverzekering.
Overige verblijfskosten zullen binnen 2 weken overgemaakt worden naar de klant
De annuleringsverzekering is alleen af te sluiten bij het maken van de reservering via het reserveringsformulier
-
Rechten en plichten van het Het Kattenhuis
- Het Kattenhuis zal een dierenarts raadplegen en maatregelen nemen wanneer dit in haar ogen nodig lijkt. De kosten hiervoor zullen worden doorberekend aan de klant en dienen betaald te worden bij het ophalen van het gastdier.
Er zal zoveel mogelijk in overleg gedaan worden met de eigenaar wanneer een dierenarts wenselijk is. Bij hoge spoed beslist Het Kattenhuis en zal er zonder overleg direct een dierenarts worden ingeschakeld en zal een dierenarts besluiten welke zorg nodig is.
Indien de klant of aangegeven derden via noodnummers niet bereikbaar zijn stemt de klant in met de behandeling door een dierenarts. Ook wanneer dit bijvoorbeeld het toedienen van medicatie, een operatie of euthanasie is. De klant is verplicht de kosten hiervan te betalen.
Indien het gastdier kostbare medische zorg nodig heeft maar het contact met contactpersonen niet vlot loopt, ondanks alle pogingen, en dit vertraging oplevert bij de behandeling, is Het Kattenhuis hier niet aansprakelijk voor te stellen.
- Indien de klant zich niet meld op de aanvangsdatum van het verblijf met het aangemelde gastdier zonder het pension hiervan op de hoogte te stellen, mag het pension de reservering als ontbonden beschouwen. In dat geval is de klant aan het pension wel verplicht de gehele gereserveerde periode te betalen. (Zie annuleringsvoorwaarden)
- Indien de klant het gastdier zonder bericht 7 dagen na beëindiging van de overeenkomst niet heeft opgehaald zal Het Kattenhuis de klant eerst schriftelijk en aangetekend sommeren om het gastdier binnen 7 dagen op te halen. Komt de klant het gastdier niet ophalen binnen die tijd, dan zal Het Kattenhuis het gastdier naar een asiel brengen. De extra pensionkosten, vermeerderd met de eventuele kosten voor het asiel zullen aan de klant worden doorberekend.
- Naast eventuele dierenarts kosten rekent Het Kattenhuis €25,00 per dierenarts bezoek.
-
Rechten en plichten van de klant
- De klant is verplicht bijzonderheden met betrekking tot gezondheid vooraf aan te geven bij het pension. Onder andere niezen, hoesten, diarree, braken, medicatie en dieetvoeding.
- De klant is aansprakelijk voor schade aan het pension of aan andere gastdieren, als gevolg van het niet (ver)melden, dan wel geven van onjuiste gegevens.
- Het advies is om het gastdier vooraf te ontvlooien en ontwormen. Worden er vlooien en/of wormen ontdekt dan zal Het Kattenhuis hier maatregelen tegen nemen. De kosten hiervoor staan vermeld op de website en zullen op de klant worden verhaald. Deze dienen bij ophalen van het gastdier te worden voldaan via pin of contant.
- De klant is verplicht de kosten van dierenarts te betalen (zie 5a.)
- De klant is verplicht om een noodnummer op te geven van iemand in Nederland die ingeschakeld kan worden in geval van nood. Bijvoorbeeld wanneer Het Kattenhuis geen oppas meer kan bieden door omstandigheden of in medische gevallen betreffende het gastdier.
-
Overlijden van het gastdier
- Het Kattenhuis stelt na het overlijden van het gastdier de klant of diens contactpersoon hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte. De klant, die zelf over het stoffelijke overschot van het overleden gastdier wil beschikken, kan dit binnen 1 week na de mededeling van Het Kattenhuis op een afgesproken plaats ophalen. Gebeurt dit niet, dan zal Het Kattenhuis het stoffelijke overschot via de destructie laten verwijderen. De kosten hiervoor zullen door de klant worden voldaan.
- Indien het gastdier tijdens het verblijf in het dierenpension overlijd kan Het Kattenhuis door een door haar uitgekozen dierenarts sectie laten verrichten. De klant zal hiervan vooraf op de hoogte worden gesteld. De kosten van deze sectie komen voor rekening van Het Kattenhuis.
- De klant kan ervoor kiezen om sectie te laten uitvoeren door de eigen dierenarts wanneer Het Kattenhuis besluit geen sectie te laten uitvoeren. In dit geval komen de onderzoeks- en sectiekosten voor rekening van de klant.
- Op verzoek van de klant kan Het Kattenhuis op kosten van de klant zorg dragen voor het cremeren of begraven van het overleden dier.
-
Klachten
Klachten dienen volledig en duidelijk omschreven schriftelijk of elektronisch binnen 7 dagen na het verstrijken van de pensionovereenkomst worden ingediend bij Het Kattenhuis. Niet tijdig indienen van de klacht kan tot gevolg hebben dat de klant zijn rechten verliest.
Krabben, Krabben, krabben!!!
Velen vinden het erbij horen met een kat in huis. Andere vinden het geen gezicht en zien er het liefst zo...